Ačkoliv by šlo napsat mnohé ke stávající situaci v ekonomice, energetice nebo v rámci klimatu, jsou trendy ve všech těchto oblastech již řadu let zřejmé a k žádným významným změnám v nich nedochází.
Jakkoliv vývoj sleduji, považuji za zajímavější zmínit témata, která sice nejsou hlavní náplní tohoto blogu, ale která vidím jako relevantní z širší perspektivy.
Na prvním místě musím říct, že v mnoha ohledech nejsem tím, kdo psal poslední článek. To samozřejmě platí vždy, ale v současnosti víc, než kdykoliv v minulosti. Vždy jsem myslel „outside the box“, ale musím sebekriticky přiznat, že zdaleka ne dostatečně, že to byl velmi omezený materialisticko – empiricko – redukcionistický pohled na realitu. To se do určité míry změnilo.
V posledních měsících jsem se soustředil především na psychologii – MBTI a zatím jen velmi povrchně na T. Campbella a jeho TOE (Theory of Everything).
Tento krátký článek se bude věnovat pár bodům k:
MBTI
Myers – Briggs Type Indicator je osobnostní test vzniklý v 50. letech 20. století. Jeho autorkami jsou Isabel Myers a její matka Kathryn Briggs. Systém vychází z práce C. G. Junga o psychologických typech a rozděluje populaci do 4 skupin temperamentů a 16 osobnostních typů.
Každý jednotlivý typ se skládá ze čtyř písmen: Buď E (extraversion – extraverze) nebo I (introversion – introverze), S (sensing – smysly) nebo N (iNtuition – intuice), T (thinking – myšlení) nebo F (feeling – prožívání), J (judging – usuzování) nebo P (perception – vnímání).
Tyto polarity se v každé osobnosti nacházejí obě, ale jedna z nich obvykle více nebo méně dominuje. V případě, že jsou obě v opravdu rovnovážném stavu, používá se pro danou pozici písmeno X.
Z hlediska fungování společenské dynamiky je důležité, že tyto typy nejsou v populaci rozděleny rovnoměrně. Jejich distribuce je zhruba následující.
Procentuální vyjádření jsem převzal ze stránky MyPersonality.info, protože mi připadá relativně nejpřesnější.
Temperament – Protectors/Guardians – Strážci (SJ) – 40.5%
ESTJ – Overseer (Dohlížitel/Organizátor/Strážce) – 13%
Muži – 16%
Ženy – 10%
ESFJ – Supporter (Pečovatel) – 12%
Muži – 7%
Ženy – 17%
ISTJ – Examiner (Správce, Kontrolor) – 8.5%
Muži – 10.5%
Ženy – 6.5%
ISFJ – Defender (Ochránce) – 7%
Muži – 4%
Ženy – 10%
Temperament – Creators – Hráči/Řemeslníci (SP) – 33%
ESTP – Persuader (Dobrodruh/Konferenciér/Prodejce) – 10%
Muži – 12.5%
Ženy – 7.5%
ESFP – Entertainer (Bavič/Herec) – 11%
Muži – 8%
Ženy – 14%
ISTP – Craftsman (Řemeslník) – 6%
Muži – 8.5%
Ženy – 3.5%
ISFP – Artist (Umělec) – 6%
Muži – 5%
Ženy – 7%
Temperament – Intellectuals – Intelektuálové/Racionálové (NT) – 12.5%
ENTJ – Chief (Velitel) – 4%
Muži – 5.5%
Ženy – 2.5%
ENTP – Originator (Vynálezce) – 4.5%
Muži – 6%
Ženy – 3%
INTJ – Strategist (Stratég/Vědec) – 1.5%
Muži – 2.5%
Ženy – 0.5%
INTP – Engineer (Inženýr/Architekt) – 2.5%
Muži – 4%
Ženy – 1%
Temperament – Visionaries – Vizionáři/Idealisté (NF) – 14%
ENFJ – Mentor (Učitel) – 4%
Muži – 2.5%
Ženy – 5.5%
ENFP – Advocate (Obhájce) – 7%
Muži – 6%
Ženy – 8%
INFJ – Confidant (Poradce) – 1%
Muži – 0.5%
Ženy – 1.5%
INFP – Dreamer (Snílek) – 2%
Muži – 1.5%
Ženy – 2.5%
Distribuce jednotlivých faktorů z nichž se typ skládá je v populaci zhruba následující:
E (extraverze) – 75%
I (introverze) – 25%
S (smysly) – 75%
N (intuice) – 25%
T (myšlení) – 50%
F (prožívání) – 50%
U T je pravděpodobně genderová výchylka zhruba v poměru 60% ku 40% ve prospěch mužů a naopak, takže zjednodušeně lze říct, že většina mužů je T a většina žen F.
J (usuzování) – 50%
P (vnímání) – 50%
Za nejdůležitější dvojici lze považovat pár S a N, který odpovídá způsobu, jímž daná osoba zpracovává informace.
Lidé s S se soustředí na přítomnost, na tady a teď. Myslí konkrétně, soustředí se na detaily a vychází z minulé zkušenosti.
Lidé s N se soustředí na budoucnost, možnosti a vzorce, čtou mezi řádky, myslí abstraktně, teoreticky, komplexně.
Z výše uvedeného plyne, že v populaci s velkou převahou dominují SJ a SP (73.5%) a naopak marginalizovaní jsou NT a NF (26.5%).
Tato distribuce má zásadní vliv na fungování společnosti a její budoucí vývoj, protože z ní vyplývá , že ¾ společnosti jsou jen omezeně schopny komplexně vnímat a pracovat se scénáři budoucího vývoje.
Situace je o to problematičtější, že SJ (zejména pak ESTJ a ISTJ, kteří tvoří 21.5% populace) jsou z valné většiny ti, kdo tvoří páteř státní správy, včetně servisní elity. Typický je pro ně konzervatismus, nedůvěra k inovacím, stejně jako neochvějná víra, že věci dělají správně a mají pravdu. V tom je utvrzuje fakt, že jsou nejhojnějším typem. Pokud existuje typický obyvatel Západu je to ESTJ (rodina, dům, auto, práce od devíti do pěti, tradice – pravidelná účast na rodinných oslavách, bohoslužbách, nákupech, společenských setkáních, volbách, kde se volí „zavedené“ strany….). Rozhovory vedou převážně o tom co je a co bylo. Jsou prototypem ctihodného občana, pyšného na svou normalitu. Výjimky existují, ale obecně to platí.
SJ jsou těmi co udržují systém. V tom je podle okolností jejich pozitivní nebo dnes logicky spíše negativní role. Jejich tragédií je, že to myslí dobře, ale nepřemýšlejí o/neuvědomují si limity svého rozhledu. Ve vztahu k modelování budoucnosti mají „klapky na očích“.
SP nemají obvykle zájem účastnit se společenského dění, jsou tady a teď, budoucnost je nezajímá a většinou se jí na rozdíl od SJ ani neobávají – prostě jim nepřijde příliš na mysl. Obvykle pevně věří ve své improvizační schopnosti, které jim pomohou situaci nějak zvládnout.
Z NT jsou zaměřeni na budoucí možnosti, vývoj a realizaci plánů s tím spojených ENTJ, ENTP a INTJ. INTP se spokojuje s formulací (vysoce abstraktních) teorií, jejichž uvedení do praxe je pro ně druhotné. Dotažení plánů pak lze ne vždy čekat také od ENTP, takže strategického plánování a následné exekuce je schopno v plném rozsahu sotva 5.5% populace, přičemž ideální je fungování v tandemu INTJ strategické plánování, ENTJ strategická exekuce.
NF jsou nejsložitější ze všech temperamentů. Taktéž zaměřeni na budoucnost, ovšem nikoliv z hlediska „big picture“, ale z hlediska „lidských zdrojů“. Intuitivní schopnosti, jsou zejména u introvertních NF nezřídka výjimečné a z hlediska SJ a SP „nepředstavitelné a nepochopitelné“. Úroveň empatie (INFP) a čtení skrytých emocí a motivací (INFJ) ostatních lidí je brilantní. Dominují v na lidi orientovaných profesích a tvoří většinu kulturní produkce.
Tolik velmi hrubý úvod do problematiky. MBTI zmiňuji, protože literatura v češtině je prakticky neexistující, přičemž je možné tento systém považovat (na rozdíl od jiných) za funkční a vysoce propracovaný.
Cílem není demonstrovat, že někdo je lepší nebo horší, o tom MBTI nevypovídá, ale ukázat, proč se většina o budoucnost nezajímá a zajímat nebude a naopak, že výjimky existují a že tyto lidi je možné najít. Podmínkou je, že víte, jak a koho hledat.
Ocenil bych, kdyby čtenáři nejen absolvovali, ale v komentářích i zveřejnili výsledek svého testu.
Zdroje:
Keirsey. David.; Bates. Marylin. Jaký jste typ osobnosti? Grada. 2006.
Keirsey. David. Please Understand Me II.: Temperament, Character, Intelligence. Prometheus Nemesis Book Company. 1998.
Thompson. Lenore. Personality Type. Shambhala. 1998.
Zdravím, Váš blog už nějaký ten “pátek” čtu, snad nikdy jsem nepřisěl svým komentářem. Ale zaujali mne vždy Vaše názory, které jsem si vždy po svém přehodnocoval. Každý v průběhu času postupně mění názory na svět. Každopádně je nutno říci, že se s velkou pravděpodobností lidstvo blíží k velké změně. Teď jde o to jaká ta změna bude. Doufejme, že pozitivní. Řídím se ale mottem: Doufej v to nejlepší, buď připraven na nejhorší. Přeji pěkný den. Zde posílám odkaz na můj test: http://zkracovatko.cz/ebHEZE
Ohledně Vašeho komentáře. Vv něm jsou charakteristické INTJ rysy – “názory jsem si přehodnocoval po svém” – nezávislost úsudku – to je pro tento typ charakteristické, na rozdíl od ISTJ a SJ obecně, kteří se spoléhají na zaběhané postupy, tradici a názor autorit.
Vám to přijde přirozené, že máte vlastní nezávislý názor, ale v široké populaci je pravidlem spíš opak. Názor většiny SJ je vytvářen na základě sledování sdělovacích prostředků a toho co se v současnosti považuje za normální.
Pokud vám vyjde X u prvních dvou písmen, tak se můžete s klidným svědomím přiklánět k méně frekventované variantě v populaci, takže Mezi E a I k I, mezi S a N k N.
Pár odkazů na popis typů:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Myers-Briggs_Type_Indicator
http://en.wikipedia.org/wiki/Myers-Briggs_Type_Indicator
http://www.personalitypage.com/html/portraits.html
http://www.personalitydesk.com/personality-types
Dál se podívejte na svůj protiklad: Takže u vás I(S)NTJ – protiklad ESFP (sekundárně ENFP).
E/I/+0% N+ 57% T +38% J +8%
INTJ, ale to vím o sobě už desítky let… a nikdo mě nikdy neplatil za práci, kde bych to využil…
))
Takže co, mám si pár let před důchodem dát inzerát, že hledám vůdce, jemuž své analytické myšlení a zajisté správné teorie složím k nohám?
Zdravím,
MBTI znám už řadu let, v Rusku se odnož Jungovy typologie jmenuje Socionika a je více propracovaná, než MBTI. To už ale odbočuji.
Velice děkuji za tento článek. Nikdy mě nenapadlo dívat se na výsledky MBTI z makro pohledu. Z mikro pohledu (tedy na úrovni jedince) s tím nesouhlasím. Psychologie a neuro věda je v tomto ohledu již podstatně dále a vnímá, že každý člověk je naprosto jedinečný, což MBTI jaksi ignoruje – 16 typů a dost
Pro svou práci používáme např. metodologii Strengtsfinder a těžíme z výzkumů Gallup (http://www.strengthsfinder.com/home.aspx)
Z makro pohledu je to ale skutečně zajímavé. Docela by mě zajímalo, jestli s tím pracují nějací sociologové.
Osobně jsem na pomezí ENTJ / INTJ
(E a I mi bodově vychází velice podobně). Zbožňuji strategické plánování a také exekuci a proto podnikáme v několika oblastech, které mi dávají v podstatě celkový obraz naší reality a výborně ji podporují. Výsledkem je například náš cohousing http://www.pramenu.cz
, kde propojujeme vše, co jsme se naučili a jak vnímáme budoucnost.
Aktuálně také hledáme sousedy, kdyby měl někdo zájem
. Vše podstatné je zde: http://www.9pramenu.cz/p/o-nas.html
Ať se vám daří
Samozřejmě, že každý je originál, ale také máme mnoho společného, ale co si budeme povídat s někým o něco více, s někým o něco méně:-).
Sice máme jako NT tendenci kategorizovat, ale snad nikdo duševně zdráv si nemyslí, že vědomí, osobnost, zkušenost lze škatulkovat:-):-)!
Hádat se jestli je dost k určení a pochopení typu 4 kognitivní funkce nebo 8, je zbytečné.
Důležité je, že to funguje docela dobře.
Co se týče kognitivních funkcí tak INTJ to má Ni, Te, Fi, Se
a ENTJ Te, Ni, Se, Fi.
Takže velmi zjednodušeně – INTJ to intuitivně vymyslí a ví pomocí Ni (introvertní intuice) a pak si to ideálně pomocí Te (extravertní myšlení) ověří.
ENTJ to má opačně, což je o něco méně efektivní z hlediska produkce plánu, ale o to více zaměřené na exekuci, přičemž nejslabší funkce Fi (introvertní cítění) způsobuje, že emoce (a v horším případě ohledy na ostatní lidi) mu v realizaci nepřekážejí. V tom se shodují s ESTJ.
Tady stručný anglický popis:
http://en.wikipedia.org/wiki/INTJ#Cognitive_functions
Zodpovězeno otázek*: 56 / 56
Osobnostní typ: E(I)NTJ
Skóre: E(I)(+0%) N(+71%) T(+29%) J(+14%)
Temperament: NT
Osobnostní typ: INT(F)P
rad bych se dozvedel jak jsi thone dal pokrocil od predchoziho clanku, vidim zmenu a mam radost
Tak nevim, mam pocit, ze autor blbne a uchyluje se k tomu, co
pregnantne drive popsal – k mysticismu. Letosni cisty prirustek
se blizi 43 milionum, nasobte prumernou vahou a dostanete vsehoschopnou biomasu, egal jestli INTP ci ESTJ. Jeji motivaci ridi reprodukcni imperativ genu a ma stejne nutricni naroky bez ohledu na temperament. Racionalne nebo pocitove, nejak tak globalne si zaciname uvedomovat, ze neco je shnileho v rodu homo a ze to dobry konec mit nebude.
Spise bych ocenil filosoficky rozmer, reflexe mysleni jedince jedineho druhu, ktery si je schopen uvedomit, ze mu hrozi vymreni, nemuze s tim nic udelat
a pricinou je jen on sam. Kazdy mel na zacatku nejake sny, cile a predstavy o zivote, ktere ted musi uplne obratit, zmenit pohled na svou existenci tim, ze na chvili vystoupi z lidske kuze. Podle jakych moralnich zasad pokracovat zbyvajici cas, kdyz vite, tusite, ze drasticka redukce nebo uplna extinkce je nevyhnutelna.
Jak se vyporadat vnitrne s tim, ze jste pricinou destrukce biosfery, ceho se chytit jako smyslu sveho byti, jak ho ospravedlnit, po zbyvajici cas.
Kdybych tolik nechtel znat odpovedi na sve vnitrni tuseni, mohl bych se soustredit na rodinu, praci, karieru…ted uz poctive nemohu, protoze neverim…
Kdyz mi to pred asi 8 lety doslo, byl to sok a prodelal jsem asi podobne stavy, jako mnozi zde. Jsem smiren, ale..musim dal fungovat ve lzi, delat veci, ktere neverim, ze maji smysl, uz me ani netesi, kdyz se naplnuji drive pochopene zavery. Je to osvobozeni a zaroven prokleti, jedine co mohu je zajistit detem hezke detstvi, co nejdele to pujde a postarat se, aby prezili alespon prvni kolo.
Otazky, ktere me zajimaji a na jejichz odpovedi jsem zvedav, jsou jakou formou bude redukce probihat. Jedinec ma v klidovem stavu potravni naroky
vyjadritelne v ekvivalentech ropy. Ale co jeho smrt, ta je ma take – na kolik barelu prijde jeden zabity v Syrii, takhle to jiste nepujde.
V uprchlickych taborech bude brzy hlad a infekce, redukce bude rychlejsi a mene energeticky narocna…jenze, denni prirustek je kolem 150 tisic,
tedy lokalni valky ani hladomory nemohou dlouhodobe stacit, pokud se nerozsiri na podstatne vetsi uzemi. A co udela nasich hornich 100 tisic, kteri
take drive, ci pozdeji pochopi a budou chtit vyuzit system, dokud funguje, domluvi se a provedou rizenou redukci drive nez dojde k chaoticke ?
Jsou toho schopni, dohodnout se a jednat, protoze casu ubyva, nebo kazdy za sebe zalezou do svych bunkru a pockaji az to nahore prejde ? Co by jste udelali vy na jejich miste a jak ? Nejak me to pripada zajimavejsi nez skatulkovat sebe sama, ale treba se mylim..
hezky den preje INTP
http://dolezite.sk/Henri_Monfort_clovek_ktory_9rokov_nejedol_202.html
myslím že tento pán to vyřešil
Vyfasoval jsem v testu INTP ……… celé to škatulkování je zajímavé a přínosné k pochopení mechanismů pohánějících současný systém. Většinou mi pochopení systému pomáhá k jeho ovládání/modifikování/využívání/směřování …….. v tomto případě to však nějak neplatí a cestu k zářným zítřkům mi to neukazuje. Asi mám zůstat u menších úkolů
Jenom doplním postřeh ze své práce ……… zdá se, že doba se opravdu mění a bohatším lidem dochází, že budoucnost nemusí být úplně růžová ani pro ně. Dříve jsem se setkával s požadavky na dopsažení nějaké “soběstačnosti” především od lidí s podprůměrným příjmem. V současné době mi narůstá počet zákazníků, kteří chtějí budovat soběstačné usedlosti o velikosti desítek hektarů. Někteří podnikatelé zjevně začínají považovat investici do půdy (a všeho s ní spojeného) za bezpečnou a rozumnou. To je sice na jednu stranu pozitivní, ale na druhou stranu poněkud varovné znamení.
Soběstačné usedlosti – to je pravda, pravdoucí. Mám kamaráda na Zelandu a ten mi nedávno říkal, že bohatí Angláni kupují farmy jako diví. Podobné je to u nás. Je komické, že někteří šílenci si myslí, že z toho současného systému ještě něco vytřískají a pak těsně předtím, než to padne, tak si rychle koupí půdu a statek. Zrovna minulý týden jsem měl rozhovor s jedním bývalým top manažerem, který nedávno založil firmu na Forex. Prý to vidí, tak na 4 roky, kdy to bude ještě ok, do té doby zbohatne a pak si koupí ty pole. Nechápu, jak může být někdo takhle naivní. A takových rozhovorů jsem měl v nedávné době podstatně více. Každopádně to ukazuje přesně směrem soběstačnosti. Já se držím zásady, všechny volné peníze do pozemků a do slivovice – ta nestárne a trvale její cena roste, bylo, je a bude to vždy výborné platidlo (podstatně lepší než zlato), které má celou řadu využití.
V testu jsem vyfasoval ENTJ.
Zdravím.
No, tyto testy je vhodné brát s rezervou a asi příliš neškatulkovat…
Jedním z důvodů může být můj test ráno INTJ(P)…. a večer IS(N)TJ….
To je normální výsledek pro někoho kdo má vyrovnané hodnoty na N/S a P/J. IXTX
.
dodo50: ráno spím, tak nemůžu dělat testy, ale večer i uprostřed noci mi vyšlo INTP. Při druhém pokusu jsem vynechal odpovědi na sporné otázky, ale bez většího vlivu na výsledek.
Zdravím Thone
Myšlenka je to sice pěkná, ale nevidím na tom nic objevného. Navíc ani ten test samotný se mi nelíbí. Dobrá je ta myšlenka zkoumat to z makroměřítka, jak již bylo zmíněno, nicméně ty otázky mi přijdou lecckdy zavádějící. Třeba otázka, jestli na nějaké zábavní akci vydržíme jako poslední do rána nebo raději dříve odcházíme či zda preferujeme lidi které známe nebo neznáme. Tohle je hodně individuální a neřekl bych, že to přímo souvisí s osobností. Tedy to druhé ano, to první řekl bych ne. Pokud je mi zábava příjemná, vydržím klidně do rána i s cizími lidmi, pokud jdu s dobrým kamarádem po týdnu na pivo a řekneme si vše zajímavé za dvě hodiny, tak jdu pak klidně domů. Tohle záleží spíš na dané příležitosti. Proto podobné testy nemám moc rád, protože člověk nad tím musí přemýšlet, vracet se do minulosti a vzpomínat, jak jsem v podobné situaci skutečně jednal. A pak vznikají logické rozpory, kdy jednou člověk odpoví na otázku tak a podruhé na jinak přeformulovanou jinak. A v tomhle testu to bylo dost často. Dělal jsem i psychotest do Temelína a tam bylo podobných otázkek asi 500. Často jsem mohl na otázku odpovědět jedním či druhým extrémem, ale našel jsem situace, kdy jsem se zachoval tak i tak a proto jsem volil únikové nevím, protože otázka byla nejasně definována a já vážně nevím, jak bych se zachoval. Stejně tak v tomto testu po krátkém úvodu jsme pochopil metodologii, takže i po tom testu jsem věděl, co mi přibližně vyjde. Možná by bylo lepší ten odkaz přesunout na začátek článku, protože tušil jsem INTJ a vyšlo mi INTJ
Ty otázky na odcházení z akcí a známé/neznámé lidi testují I a E, kde E velmi zjednodušeně dobíjí energii kontaktem s ostatními lidmi, zatímco I dlouhodobý kontakt s lidmi “vybíjí” a pak potřebuje čas o samotě.
Toto co tady máte před sebou je jako malá násobilka u matematiky, pokud to chcete ovládat, tak to musíte nastudovat a v praxi odzkoušet a trénovat jako cokoliv jiného.
Viz. uvedená literatura.
Vtip je samozřejmě v tom být schopen poznat typ do 5 minut bez testu v přímém kontaktu a získat tak představu o dané osobě a být schopen efektivněji komunikovat.
ENTJ a INTP (a ISTP a ESTJ) mají cítění jako inferiorní funkci, tzn. že empatie, vcítění se do druhých je u nich obvykle slabá nebo rovnou zakrnělá – zejména ve věku do řekněme 30 nebo 40 let v závislosti na životních zkušenostech a emoční zátěži kterou jedinec absolvoval.
U INTJ je to trochu lepší tam je introvertní cítění (Fi) terciární, ale empatie je také chabá.
Velmi poučný je vztah s ESFP, které má funkce úplně opačně a s INFP, kde je Fi primární funkce.
Jenže přesně tohle vede ke generalizacím a škatulkování. Souhlasím s Michalem Martochem, že na posouzení kvalit jedince je to málo, ale pokud jde o rychlý posudek během pár minut, tak to užitečné být může. Do toho bych se ale radši nepouštěl, protože pak člověk soudí lidi mnohem povrchněji a to je lepší se spálit a poučit se. Znám pár lidí, kteří působí navenek extrovertním dojmem, ale pak mají rádi svůj klídek, kdy si dobijou svoje baterky. A ani schopnost empatie bych na základě toho neposuzoval, ikdyž v principu to asi platí. Ale to samé otázky, jeslti se člověk rozhoduje srdcem nebo hlavou. Někdy tím a někdy druhým. V testu je pak ale jen jedno a podle toho je třeba i upravit 3-4 otázky dozadu, aby nevznikl logický rozpor. Pokud to chcete testovat, tak nejdřív bych provedl podrobný psychologický test lidí z blízkého okolí, otipoval je, jak by asi vyšli v tomto testu, pak jim dát tento test a výsledky bych porovnal. Jestli je tohle první verze, tak to není špatné, ale zajímalo by mě, jaké budou celkové výsledky a jak se to shoduje s tím, jaké by mělo být rozložení ve společnosti. Rozhodně čekám tady mnohem více lidí XNTX, než by odpovídalo rozložení ve společnosti
Z dosavadních výsledků je evidentní, že zatímco cca 90% populace tvoří SJ, SP a NF a na NT tak zbývá zhruba 10%, tak tady je to zcela obráceno na hlavu
.
TT
Naopak, složení zdejšího osazensva jasně prokazuje jak funkčnost toho testu, tak Vaše hypotézy.
Je totiž potřeba si uvědomit, Zlomropy nejsou Novinky nebo Outsidermedia, a vzorek zdejších konscriptérů není typický vzorek mainstramu populace.
Mne třeba vůbec nepřekvapuje, že jsem stejný typ jako třeba Scaith.
To bezpochyby, tak to bylo myšleno a očekáváno, jen možná ne takto zcela “drtivě”.
Myslim,ze by bylo zajimave videt, jak se ktery typ bude chovat ve fronte na jidlo nebo benzin (nejsem si jist, co bude drive).
… test jsem zacal, ale na zadne vecirky nechodim a tak jsem odpovedi nechal … soustredim, ze ted spise na to, jak se pripravit, abych se mohl, co nejvice vyhnout frontam, az prijdou – vim, ze tam udu mit potize … jeste se dobre pamatuji jak spatne jsem je snasel a to slo jen o toaletni papir a podobne hlouposti … pozapomenute slovo “shanet” se brzy vrati do pouziti …
nasel jsem starsi rozhovor s kellerem, kde popisuje pouzitelnost cloveka v kapitalismu jako lidskeho zdroje
citace
http://www.rozhlas.cz/praha/jaktovidi/_zprava/jak-to-vidi-jan-keller-19-dubna–1047587
Totiž jeden francouzský sociolog napsal s příslovečnou francouzskou elegancí, že žijeme ve společnosti, ve které je člověk mlád do stále pozdějšího věku a stár ve věku stále ranějším. V podstatě člověk je mladý a braný za mladého a nezkušeného někdy do 30 let a po 40 už je neperspektivní z hlediska většiny požadavků trhu práce. Takže člověk, který žije nějakých 80 a více let, tak má v podstatě 10 let na to, aby byl perspektivní mezi svou 30 a 40, 10 let na to, aby se zabezpečil na své stáří a zároveň aby zabezpečil své děti. A to je potom dost frmol, aby to člověk stihnul.
Zdravím,
jsem IMTP – kdo by to byl řekl, že.
Pardon INTP……..Inženýr architekt. Takže mi zbejvá namalovat ten šlauch.
no jestli to budes chtit automatizovat nebo zjednodusit tak jsem k dispozici
E(I)NTJ
Když jsme u té psychologie, tak já se především pozastavuju nad pár věcmi, a to je vesměs jistá schizofrennost uvažování drtivého mainstreamu populace.
1) Mainstram populace, přestože ve valné většině nevěří vládě a státním institucím VĚŘÍ že právě tyto vlády a tyto státní instituce dokáží zvládnout úspěšný a bezbolestný přechod na postfosilní ekonomiku, přestože je zřejmé, že tyto nejsou schopné udržet ani stávající konzumní status Quo.
2) Mainstram populace na jedné straně opovrhuje vědci a techniky, a přesto VĚŘÍ ře to budou právě vědci a technici, kteří zřejmě zadarmo a za své, přijdou s nějakým zásadním technologickým průlomem, a zdarma jej hromadně zrealizují.
Taky nějak nechápu jak má civilizace přejít na pohon z postfosilních zdrojů nebo třeba obnovitelných, když zájem o technickou práci o práci projektantů a konstruktérů a vědců upadá či není vůbec, kdo nakonec vymyslí, zkonstruuje a smontuje ony zázračné stroje dávající nám nekonečné množtsví energie.
Tak mi vyšlo INTJ….čili podle článku – INTJ – Strategist (Stratég/Vědec) – 1.5%…sakra jak ten test může vědět co dělám?…:-)))
Nejak se nam vzmaha preziti v televizi
mozna jste si vsimli ze v posledni dobe se mnozi pocet katastrofickych filmu v televizi. Zejmena komercni televize nam maluji katastroficke scenare,ale i vzdelavaji ve formach preziti
Serial Prezit – COOL
Apokalypsa, serie 2 a 1
Jak prezit na ostrovech
Šance na přežití
Farma
Faktor Strachu
atd.
nekde jsem cetl ze pred valkou v jugoslavii se porad davali filmy o partyzanech
co si o tom myslite, budeme my, nebo nase deti diky televizi pripraveni prezit ?
a jeste jsem zapomnel jak casto ted jedou turecke telenovely,
treba Velke stoleti, Tisic a jedna noc, Ezel, Sultan atd.
Jak receno v uvodu, viz nize, otazky testu jsou formulovany pro soucasne,
zatim stabilni, ale z pohledu historie zcela extremni obdobi.
http://www.finmag.cz/cs/finmag/ekonomika/patnact-slonu-v-obyvaku/
Jsem INFP link: http://spt.skeletus.com/final.php?res=NTYWNTYWxU5GUCZJKCsyOxUpIM4oK3MwECUpIMYoK3M0JxhgUCgrN3MlKxZO9iY4E3cyEiY1O3hbEHsSNHs2O3gbEjsSEgXX&chc=5e9f7614701168add715f408f820b2eb
Jsem INFJ – nejméně rozšířený typ, budižkničemu…
Ixus a 6810:
V jakékoliv skupině, které budete součástí, včetně téhle máte jako NF (Idealisté) potenciál vyvažovat chladné pohledy ENTJ a INTP i INTJ, které často lidi berou spíš jako masy nebo rovnou materiál, lidským pohledem, což je pro zdravý a komplexní pohled na situaci neméně důležité.
6810: Budižkničemu???
:-). Obávám se, že tomu možná i věříš. Zkušeností s INFJ, INFP mám dost a další získávám dnes a denně
:-), takže vím, že INFP(J) se chronicky podceňují prakticky všichni, respektive všechny co znám a je jedno, že umí X jazyků, zachraňují životy, uběhnou 130 km za 24 hodin……… .
Thone..
..a co s těmito jedinci děláš?
Já že bych potřeboval dostat bráchu do práce, stavební inženýr ČVUT, od minulýho pondělí druhý dítě, on nedělá od února, jeho žena trvalé zaměstnání jako absolventka literatury na UK neměla snad nikdy, on 37 let, ona 33, i s naší máti je to 5 dalších lidí, který táhnu z jednoho platu.
máti teda důchod asi desítku, ale s měsíčním inkasem 5kkč ji zbejvá akorát na jídlo
motivací jsem zkoušel několik, ale vnitřně hluboce zažraný pocit bezmocnosti a současně maximální odpor současnému světu je těžkej případ i pro profi psychologa
To není o typu, to je o konkrétních osobách.
Prožívání a pohled na svět je u NF jiné a ostatním typům těžko pochopitelné, ale moje zkušenost s INFX je pozitivní a obohacující.
V jednom případě se realizují prací a péčí o rodinu, jinde osobním rozvojem nebo cestováním a extrémními fyzickými výkony.
Všechny zastávají profese orientované na pomoc lidem (lékařství, vzdělávání, výzkum…).
Motivaci nejde poradit bez detailní znalosti situace a pak je to stejně na tom konkrétním člověku jestli chce nebo ne.
http://www.bilelamy.cz/no_web/patrick/osobnosti/personal.php
http://www.zkracovatko.cz/I1duln
Nadace hledá lidi.Jen nevím co by tomu řekl Hari Seldon
http://zkracovatko.cz/EFs86S
http://zkracovatko.cz/TwdP5l
druhý pokus…..no u některých možností se nedokážu pořádně rozhodnout..
INTP
Vyšlo mi INTJ,
myslím že nejzajímavější bude vyhodnocení jaké typy čtou tento tyb blogu a informací – díky za typ celkem mne ten test dost věrně popisuje
ISTJ , tento blog citam par rokov, zatial som neprispieval. Citam to viacmenej preto, ze rozumne informacie clovek z mainstreamu nedostane a taktiez si myslim, ze to s ludstvom nie je uplne ruzove. ISTJ charakteristika na mna sedi, mam rad istotu, kludny zivot, tradicie, ale prijal som fakt, ze s velkou pravdepodobnostou stojime pred vyznamnou zmenou zivotneho stylu a v takej chvili nema zmysel sa drzat tradicii a svojho kludu za kazdu cenu, kedze ta zmena pride ci sa mi to paci alebo nie. Btw. TT paci sa mi tvoj posun od posledneho clanku a celkom by ma zaujimalo co za tym je
Ďakujem, konečne odpoveď na otázku prečo ” to” zaujíma tak málo ľudí a tiež hypotézu, že to vačšinu zaujímať ani nikdy nebude…z odstupom času opakovane INFP.
Jsem INFP, flákač a ten co vždycky a všude dělal problémy už od školky. Pocit že v budoucnu něco velkého přijde přítomen již od dětství-shromaždování zdánlivě nepotřebných věcí a zásob, posledních cca 6-8 let je to intenzívnější. Analýza?
Odkaz:
http://spt.skeletus.com/final.php?res=NTYWNTYWxU5GUCZJKCsyOxUpIM4oK3Q3Jxhg9igrEjhlKxBQKCs0EyUpJh5GJjg0Ejg4JjUbOTs0O3MwO3UbOTs0O3Mw&chc=8460d6bd771eaf8f1448ef756f8c22be
Co si myslíte o tomto:
http://www.komplexni-spolecnosti.cz/
a následně se podívat do autorů:
http://www.komplexni-spolecnosti.cz/autor/
je tam Drábová to je pro mne dostatečná autorita, mimochodem měl jsem jednou možnost být přítomen na presentaci studentům energetického ústavu kterou presentovala právě ona zaujal mne především poslední graf populace v závislosti na fosilních palivech a jiných energetických zdrojích a predikce budoucího vývoje ….
Dále jednou s ní byl rozhovor nějakém časopisu a tam tato dáma natvrdo řekla že má i domek na vesnici a v případě jakéhokoliv kolapsu vesnice na tom budou lépe.
Mimochodem toto mi vyšlo:
http://www.zkracovatko.cz/I1duln
Bylo by možná dobré nejdříve vědět, jaké má Drábová MBTI, a teprve podle toho ji přijímat jako autoritu.
menší odskok od psychologie…
nějaký ing. Taubinger (asi on) dal dohromady sérii Martensonových video bloků The Crash course, titulky dal přímo do videa…
takže šiřte odkaz dál a dál…
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=0ZbOioGw-d4
Jenomže v tom vytvořeném megabloku chybí poslední díl č.20 – zde: http://www.youtube.com/watch?v=4juZfRsQRzs&feature=player_embedded
Ta poslední část č.20 je navíc bez titulků, takže je to celé opět DODO (dodělej doma, jak se za minulého režimu s úsměškem říkávalo o některých tehdejších produktech).
Nechcete se toho někdo ujmout? Případně aspoň vytvořit kvalitní titulkový list, já bych to pak celé zkompletoval. wK
Ja také odbočím
Všiměte si jak vláda ČR na rozdíl od jiných připravuje zemi pro postfosilní fungování. Společenskoekonomická formace jejíž primární energetické zdroje tvoří zdroje obnovitelné se nazývá feudalismus, a ve feudalismu je potřeba sijná a stabilní úloha církví.
Ve světle tohoto se zdají být kroky vlády promyšlené a racionální.
Lépe tu míti středověk, než předkrřestanskou barbarskou nespolečnost realizující se “národněosvobozeneckých bojem”
Vesnice x město je tu již probíralo několikrát
Celé to má několik zádrhelů.
Vesnice je v současné době jen a pouze periferií města, bez vlastních pracovních příležitostí. Dále si třeba uvědomt, že k vesnici jaksi automaticky nepatří zemědělské pozemky a lesy, protože většinu těchto májí ve vlastnictví lidé z měst, a restitucemi se to ještě posílí – většina lidí na venkově jsou bezzemci zcela ekonomicky závislí na městech.
Pokud dojde ke kolapsu, tak tento bude relativně pozvolný, rozhodně bude pomalejší než exekutoři, takže pokud někdo sází na American way of life – tedy bydlet na venkově a pracovat ve městě, s tím, že to bydlení na venkově mají ještě na dluh, tak především tihle to slíznou jako první. První totiž přestanou zvládat raketově rostoucí náklady na dojíždění a energeticky náročnější provoz bydlení na venkově, takže ještě dříve, než dojde ke kolapsu, tak tihle budou zpět ve městech, ale ne jako zchudlá střední nebo nižší třída, ale jako homelessáci.
Napadla Vás někdy někoho otázka, proč nejsou homelessáci na venkově, pokud jak se tvrdí, je tam jednodušší přežít?
Jo pokud někdo má vejplatu nějakých 80áců a víc, jako paní Drábová, a tudíž má možnost si na to mvenkově zařídit soběstačné hospodářství, tak nic proti. Pro normálního člověka bude město vždy vhodnější.
Jo ale když začne mít problémy 75% populace tak k čemu exekuce komu se to bude prodávat když to nikdo nekoupí tady spíše dojde ke krachu bank a systému jak jej dnes známe, přičemž nemovitosti zůstanou obydlené, a co se již děje lesy a půda se začíná dávat do exekucí jako první ne jen u nás v obci ale co vím tak třetina stavení má problémy i v obcích vedlejších. V lepším případě majetek propadne státu kterej jej pak bude muset rozdělit mezi lid v horším případě to skoupí nějakej zbohatlík a lidi u něj pak budou makat jako nevolnící. No a když církve dostanou svůj majetek zpět tak se bude makat i na cirkévním.
Mimochodem věděli jste že ještě v dávné minulosti když měla církev větší moc tak bylo podstatně víc volna bo se slavil každej církevní svátek – toto se úspešně zamlčuje.
No a když bude mít průmysl problémy tak i manageri s 80 měsíčně a splátkama jak kráva budou možná první na odstřel normální lidi budou zvyklý makat a začnou makat jako první.
Nebojme se budoucnosti a nekresleme čerty na zed – přežijem.
A ještě odbočka v dobe kdy vypukla krize a lidé v británii nestíhali splácet tak se dům přepsal na nejstaršího potomka, splátky se rozložili tak aby rodiče stíhali splácet a tento potomek má pak pokračovat ve splácení dluhů svých rodičů – lepší než aby banka měla barák který neprodá a na ulicích se povalovalo spoustu homelesáků.
A co i dříve bývalo – obecní pastoušky, když se někdo dostal do problému šel do pastoušky a makal pro obec – takže nebylo homelesáků. A když dojde ke kolapsu tak toto všechno se vrátí protože to má starší generace ještě v paměti stejně jako víme o hrůzách 2.světové války nikdo nebude chtít trpět.
Věřím tomu že se lidi na vesnici semknou. Jedině kde bude problém bude že nebude dostatečný množství animální síly a ustájení pro ni, ale to bude otázka 2-3 let než zvířata dorostou a lidi postavej znovu chlívy.
A bude kým a z čeho stavět průmyyl uvolní neskutečný množství lidí a města budou ohromnou zásobarnou stavebního materiálu. Jen bude potřeba hledět aby s k moci nedostal nějakej idiot typu Hitler, Stalin. Pak nám nepomůže nikdo.
Karel
Vy jste bud úplně blbý, blbého hrajete,m nebo se blbého snažíze udělat ze mne.
75 prpocent populace samozřejmě nezačne mít problém najednou – první začnou mít problém lidé na venkově, což se již děje zhruba století, a jejich majetek se průběžně dostává do rukou obyvatel měst – to jsou ty chalupy víme? Takže ono to bude tak, že nejprve bude mít problém do 10 procent populace, pak do 20,30,40 atd. A jejich majetek se průběžně bude přerozdělovat prostřednictvím exekutorů a dražeb – a hádejte v čí prospěch. Váíte v čí? No přeci ve prospěch těch managorů s 80 vy truhlíku.
Nevím, z čeho usuzujete, že zrovna managoři patří mezi ty nejvíce zadlužené. Ve městech patří mezi nejvíce zadlužené naplavenina, která tam přišla za prací, a na venkově naplavenia, která chce svůj Emerycanvejoflajf. Většinou jde o lidi s mírně nadprůměrnými příjmy – a že ty nemovitosti zůstanou v rukou těch bývalých majitelů, tak to je produkt chorého mozku, protože tohle se neděje nikde na světě – to spíš dochází k průběžné demolici těch objetů. Daleko spíše dojde k tomu, že se zbourají ty domy, které není možnost splácet, a vzniknou favelas z bedniček od margarínu – můžete vidět skoro v celém světě.
Ostatní jsou bláboly, na které nemá cenu reagovat.
Z nikoho se blbýho udělat nesnažím, i když se mne občas lidi snaží o tom přesvědčit, ale což na to jsem zvyklý.
Problém je v tom že nikdo z nás nemá v ruce křišťálovou kouli ani patent na rozum, takže predikovat vývoj nebo úpadek komplexní společnosti je značně komplikované neli nemožné. Nejsem ekonom, tudíž finančním tokům a řízení společnosti moc nerozumím, jsem technik (v energetice), ale je mi nadmíru jasné že na planetě konečné velikosti se nachází konečné množství zdrojů.
Ovšem a to je otázka kolik jaké a v jakém objemu tyto zdroje jsou v současnosti dostupné, zatím toho lidstvo moc prozkoumaného nemá – nic nás nenutilo musíme jít do větších hloubek. Samozřejmě budete říkat ropa, ropná pole, klíčová komodita pro dopravu, ale ono se dá dopravovat i po kolejích s mnohem větší efektivitou, pak není nutno také převážet potraviny přes půlku světa a to už se děje mnoho lidí začíná pěstovat zeleninu a ovoce na své zahradě, i mladí lidi mají slepice a začínají se opět pěstovat králíci, nehledě k tomu, že kde dříve byla nesečená louka tam dnes vidět ovce.
A že bych viděl bourat nějaké domy, jedině tam kde se staví v proluce nový. Jinak jsou domy zatím spíš opuštěné a pomalu se na nich podepisuje zub času. Taková nemovitost je pak při případné koupi levnější. To o čem píšete se zase děje v USA konkrétně v Detroitu – v r. 2008 jsem tam byl a viděl jsem to sem tam nějakej barák se zatlučenejma oknama a k prodeji, ted je tam prý bourají. Ale my nejsme v USA projedte se po naších vesnicích a uvidíte že je dost stavení kde nikdo nebývá.
A jakmile by začaly vážnější problémy i do těchto domů by se vrátil život.
Proč kdo by měl zájem – proč Karel 4 a další panovníci pozvali do pohraničí němce – prostě nechtěli aby pohraničí a nehostinné oblasti ležely ladem aby i z těchto oblastí něco bylo – taky by starostové – možná i vláda nechtěli aby byly místa kde nic nebude a budou chátrat – ano tyto domy nebude možné opravit podle současných standartů ale to ani v minulosti nebyly takto postavené. To jen tato doba umožnila stavět jak když střihne.
Kapitola Moneyžerů: 80 tyček a více má opravdu ale opravdu jen málokdo, spíše mezi 40 až 60 a i tito jsou zadlužení.A co vím tak moneyžeři nemají zájem o staré báraky pole a lesy ti spíš naštěstí zkouší investovat do akcií podniků nebo rozjíždějí svoje byznysy a jeslti některý kupuje pole a lesy tak to bude asi jenom zanedbatelný zlomek.
A slumy z bedniček jsem tady u nás ještě nevidel žádnej SLUM u nás není a jestli je tak ho hledejte na východním slovensku ale tam v nich žijí jiní občané.
Ano věřím tomu že se nám zhorší životní úroveň, k tomu už dochází, ale neveřím na žádný prudký kolaps a boje a rozbitá města a potulující se bandy. Toto se prostě konat nebude.
Mimochodem ještě dávno než vznikl tento blog a než vznikl problém s oil peakem jsem se obstojně naučil pracovat s proutím, dřevem a kůží, na střední a vysoké jsem čuchl ke kování – takže jednoduché věci ze železa také vyrobím a v poslední době jsem se naučil práci s kamenem a zedničinu, dráty v baráku jsem si též tahal sám a nyní se učím hospodařit – tak jak mi to čas umožnuje. Co zbývá hodit na střechu solár, fotovoltaiku a baterku do kotelny.
Ano životní úroven klesne ale holt si prostě nebudem vozit zadky autama a občas budeme muset jít makat na pole, podojit krávu či vykydat hnoj praseti, a protože jsem k tomu v mládí měl možnost přičichnout tak se toho nebojím, práce se nebojím, jediné z čeho mám obavy že budeme chcípat třeba na blbý chřipky nebo blbý škrábnutí a nebo až pude do tuhýho vynoří se nějakej idiot typu Hitler či Stalin – což se možná stane bo se rekrutují s bandy moneyžerské – ti umí jenom žvanit ale práci nezastanou.
Co se exekutorů týče:-), pánové jde o podnikatelské subjekty, ve chvíli kdy se kácí hospodářství, tak se kácí i oni. Jinak, kde nic není ani smrt nebere, natož exekutor. Jeho skutečný příjem jde z ukončených exekucí, z toho co vymůže:-)). Když nevymůže, nemá ani na cigára:-))).
Nic než souhlas, pokud se teda v době kolapsu nenajdou idioti co pomačkaj knoflíky a pustí krakeny.
Oho:-))))) I ten největší nuzák, púokud je zdravý, vlastní desetitisíce USD v podobě náhradních součástek, kterých je na trhu nedostatek – proč si myslíte, že se dělá IZIP?
No jednoduše proto, aby v případě potřeby se mohlo do kolonky d) napsat omezení vlastnických práv třeba na ledviny, že.
Uvidíte, jak se tím zvedne platební morálka. Obzvláště, pokud se do tohohle systému zavedou třeba práva na součástky potomků.
Tak toto už je ale fakt kravina. V tom případě bude naprosto legální někoho zabít holýma rukama nebo když přijde zaklepe mi někdo na barák mu nastřílet broky do řiti.
V případě kolapsu se připravte především na to, že vzniknou oddíly Merry Fellows – což bude výborná směs propuštěných policistů, zločinců, pracovníků bezpečnostních složek, atd, a tihle se po vzoru Calvery z Magnificent 7 budou bavit tím,k že budou dávat pokuty vesnicím:-)))) To bude bašta:-))))
A mimochodem, nevím, co se Vám zdá jako kravina na tom, co jsem napsal. Také se dlužník dá strčit za dráty, kde bude o něj dobře postaráno, a nebudeme takovouhle veřejnou službu označovat takovým škaredým označením jako koncentrační tábor, že. Nechcete popřít, že v minulosti existovaly a to i ve středoevropském prostoru, že ne?
Nejvíc na tom je, že i když se občané budou chtít bránit, tak nebudou mít čím, ledatak klackama. Jelikož s přibývajícím zahníváním a upadáním systému do srabu budou civilisté povinně odzbrojeni panstvem minimálně od palných zbraní. S tím se dá téměř 100% počítat. Na rychlý pád systému moc nevěřím.
no my sme v europe takze tu nebude problem vypalit jednu dedinu a posunut sa na dalsiu mozno si tie usadlosti budete podpalovat aj sami. Pripadne v tom lepsom pripade to schytaju len odvazlivci zo zalohy a ostatni budu radi prisluhovat.
Karel
Jasně, nikdo v těch domech nebývá = dle Vaší stupidní argumentace nikomu nepatří – no jasně.
Mimochodem, zkuste mi vysvětlit, jakým mechanismem by se do těch chalup, které samozřejmě jsou něčí, vrátil život? Proč v současné době nejsou obývány, proč tu je 10 000 homelessáků?
I ve městě máte spoustu volných bytů – myslíte, že nikomu nepatří?
Se podívej kde bývají houmlesáci, obývají chatky v zahrádkářských koloniích nedaleko měst, někdo tam má bordel někdo aji uklízí, denně kolem nich jezdím vlakem, tak to vidím z okna v zimě v létě. Co dělají squateři obývají neobydlené až pujde do tuhého nikdo to už nebude řešit.
A zapoměli jste v každé dědine co chalupa to myslivec to zbraň, už jsem se ptal souseda co by dělal kdyby mu ukradli úrodu z pole: to udělají jenom jednou, mne také to by udělali jenom jednou, železná tyč pantok kosa vidle či brokovnice je v každém baráku, úrodu si vzít nenecháme. A kdyby se to začalo srat tak prvně lidi utečou z měst k příbuzným na vesnice na svoje chalupy a chaty nebo se budou pokoušet obsadit co bude volné, ve městech zbyde pár idiotů nadopovaných akčními seriály, při setkání s prvními chlapy z vesnic utečou bo nebudou zázračně organizovaní.
A pokud se někde začne tvořit panstvo tak to nebude mít zájem decimovat vesnice bo z nich bude žít, bo bude potřebovat krmit armádu – budou to v podstatě daně.
A hlavně sešup nebude prudký bude pomalý a nenápadný, začnou se totiž využívat energetické zdroje které v současnosti nemají takovou účinnost – lignit na jižní moravě, křídové uhlí na svitavsku, uhelná pánev slánska a lounska drobné uhelné pánve na plzeňsku atd ještě jich tu jsou tři prdele a i ve světě ano nebude se tak jezdit a převážet kamiony rajčata a papriky přes půlku světa.
A jestli si myslíte že když začnete kolem sebe ted organizovat skupinu která se v době úpadku začne specializovat na okrádání zemědělců, tak Vás v první vesnici napichnou na vidle a možná budu ten první kdo to bude muset pro výstrahu udělat.
Chlapci místo koukání na stupidní seriály v TV a na DVD z kterých Vám chřadne šedá kůra mozková se začněte něco pořádného učit, můžete třeba začít kdy co zasít jak naštěpovat strom či která bylinka je vhodná na co no a pro ty hloubavější si třeba nastudovat účinnost tepelných cyklů a jak vylepšit jejich účinnost.
Neznam Te, posledny rok jsem tady necetl nic.
No mas u me v Ziharci na Jiznem slovensku prepravny mnozstvi palenky a med kolik budes chtit.
A rad Ti napnu a ukazu lukostrelecku zbierku.
Kořalky mám dost, ale ta lukostřelba by mohla být zajímavá.
Nepoučujte mne prosím o tom, kde žijí houmlessáci. Ano, máte pravdu, že V OKOLÍ MĚST – proč měst, když na venkově je obživa lepší?
Nezapomente jednu věc: Při palivovém deficitu stačí jedna zima, a chatky zmizí jak mávnutím kouzelného proutku, a současně i všechny střechy, podlahy, stopy a okna neobydlených domů. V takový bouračce, kterou tvořej akorát obvodový zdi bude baška bydlet – Buuuhehehehechlemst!!!!!!!
Jinak máte pravdu, že sešup bude pozvolný, tedy dost pozviolný na to, aby 80 procent vidláků, co jezděj za obživou do měst přišlo vo bydlení
Mimochodem, i banka se může snažit vytěžit z nemovitosti maximum – vybere z baráku všechno kovový a dřevěný, a zpeněží to
karel
Ooooo vesnice jsou plné převelikých bijců a svalovců:-))))) A ted nějakou vo sněhurce jo????? Vesnice, tedy vlastně městský periferie jsou v současnosti plný důchodců, a socek, co jsou závislý na sociálních transferech, a většina vidláků, kteří náhodou dělaj, jezděj svejma 12-15 let starejma popelnicema do města, kde dělaj většinou nějakou ne moc kvalifikovanou práci – přeba ve stavebnictví, ŽE tedy energeticky vysoce náročnym oboru, kerej ne navíxc notoricky závislej na zadlužování obyvatelstva, a ti vidláci přicházej poo práci už nyní, a už nyní přestávaj mít na to, těma kraksnama do měst jezdit.
A opravdu si nemyslím, že tihle vrazej statisíce nebo spíš miliony do toho, aby sehnali pár hektarů pozemků, mechanizaci, zvířectvo, osivi, nářadí, když jsou akorárt tak zvyklý doted vysedávat ve visddlácký putyce, a tam si žít svuj emeryckej lajfík při grilovačce nějaký ohavnosti za 40 Kč/kilo….
karel
Miláčku, když se těm lidem ve vidlákovech řekne, at spálej vidle, a požerou se mezi sebou, tak to udělaj víš??? Vona školní docházka totiž bude povinná, a školičky budou jenom ve městech víš – rušení venkovskejch škol se děje už dnes:-)))))) No, takže stačí prvního vewnickýho spratečka posílat domů po kouskách, a ostatní vidláci už se dovtípěj, co maj dělat, třebaže jsou obvykle dost natvrdlí
.
Parabellum, ty seš úplně vypatlanej.
At žijí města a rádoby inteligence národa v nich.
INFP – diky za tip na test.
http://zkracovatko.cz/RkEf4W
ES(N)TP – E(+14%) S(N)(+0%) T(+14%) P(+57%)
lada
ps. v cca 10ti otazkach to bylo 50/50
V dnešním rozhovoru na Radiožurnálu egyptolog Bárta (který se zabývá studiem kolapsu rozvinutých společností) odmítl odpovědět na to, jak se on připravuje na kolaps a v jakém časovém horizontu. Ani po naléhání moderátora moc nevysvětlil, proč o tom nechce mluvit. Že by už zbývalo tak málo času, že nechce vyvolávat paniku?
zajimavej popis stavu v Syrii
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/exkluzivne-na-ct24/osobnosti-na-ct24/193657-pro-syrii-nevidim-mirove-reseni-rika-eva-filipi/
TT, v češtině existují knížky o MBTI a to velmi zdařilé:
1) Michal Čakrt – Typologie osobnosti pro manažery, vyd. Management Press 1996
2) Michal Čakrt – Typologie osobnosti – Přátele, milenci, manželé, dospělí a děti, vyd.Management Press, 2005
Tyto dvě mám doma, možná vyšly nějaké reedice. Nesuďte je podle hloupého názvu ani vydavatelství, obsah je velmi kvalitní a to i pro nepsychology. Ta druhá se zabývá interakcí jednotlivých typů v závislosti na roli viz podtitul. Mě osobně to před těmi cca 15 lety otevřelo oči ohledně toho proč se lidé chovají tak jak se chovají – svět pak dává mnohem větší smysl. Taky jsem si udělal vlastní statistický průzkum a dal jsem test svým známým a kamarádům a sedělo to na popis uvedený v knížkách na 80-95% Posuzoval jsem to jednak jak já vnímám je vs popis v knížce, a také jak oni vnímají sebe vs popis v knížce. Tyky jsem to zopakoval cca po 10 letech, abych zjistil variabilitu v čase – moc se to nezměnil, typy zůstyly stejné, jen se trochu změnili váhy jednotlivých písmen.
Když si knížky přečtete, tak zjistíte proč na někoho neplatí logické argumenty, jak to kdo vnímá apod. Mimochodem já jsem INTP/ENTP
ENFP – Advocate (Obhájce) – 7% to jsem netusil (i kdyz vlastne trochu jo
) ovsem by me zajimal vysledek v pripade, ze bych test delal driv nez cetl clanek. Mel jsi dat odkaz nahoru Thone
Jo a mnoho zdaru vsem.
http://keirsey.com/4temps/champion.asp
http://www.matrix-2001.cz/clanek-detail/6324-ropa-ale-jaka-je-pravda-vodi-nas-nadnarodni-ropne-koncerny-za-nos/
Hele konspirátore, tyhle “teorie” jsou už natolik ohráté, že se divím, kolik se ještě najde magorů, kteří je budou pořád vytahovat.
Takže konkrétně: podle konspirátorů prý ropa vzniká v podzemí postupem podobným Fischer-Tropschově syntéze z uhlí. Huhuhu. Žiji v domění, že uhlí je fosilního původu a tedy i ropa vznikající v podzemí z uhlí by jaksi tranzitivně měla být taktéž fosilního původu.
Takže konspirátore, máš v té teorii vážný nedostatek. Je potřeba ještě vymyslet, jak uhlí v zemské kůře vzniká nefosilním způsobem. A ten proces by měl probíhat i v současnosti, protože jinak je celá ta teorie na ropě závislé civilizaci dobrá asi tak, jako mrtvému zimník.
INFP, díky, zajímavé. Také zajímavé sledovat tvé posuny – a na jejich pozadí i své… vidět správně realitu, to je přece osvícení, ne:-)
Bert Hellinger říká (parafrázuji), že osvícený je ten, kdo říká všemu ano, ať je to jakékoli. Prostě to tak je. Musíme si zažít všechno, i konec. A měl by být velkolepý, ať o nás neříkají, že jsem byli hudlaři…
Přesto se nemohu zbavit dvou mystických úchylek, úniků:
- jedna, stále více zmírající, je pozůstatkem mé sci-fi minulosti a blíží se vizím transhumanistů. Tohle je jen mezifáze, za kterou čeká ty, kteří přežijí, onen technologický ráj.
- druhá, přes pochyby vzmáhající se, je ryze mystická, odkojená Jungem, Grófem, Hellingerem, Narbym a pár vlastními mystickými úlety, že tohle je fakt matrix škola duší.
No nic, jdu se fyzicky zocelovat.
Tak já si prvně udělal test a pak hledal co to ENFP vlastně znamená. Musím říct, že můj dosavadní vývoj jde směrem ENFP. http://stainerconsulting.cz/mbti/Portret_enfp.php
volby nevolby.. věšet to všechno!!!
http://www.ekobydleni.eu/solarni-elektrarny/novela-zakona-zakazuje-svepomocnou-instalaci-solarnich-elektraren-pod-pokutou-100-000-kc
http://www.osel.cz/index.php?clanek=6552
a dále
http://www.blisty.cz/art/65879.html
Asi to začne být zajímavé
http://www.investicniweb.cz/ekonomika/2012/10/9/clanky/10-miliard-lidi-nocni-mura-nebo-nesmysl/
asi ano
no, chlapci, není to skvělé? … taky se vám uleví…
http://www.youtube.com/watch?v=McW9QYrBIcI&feature=player_embedded
„Když jsme ji naposledy navštívili, mluvila o přípravě. Říkala: ‘Jste připraveni na to, co by se mohlo stát, až se zhroutí ekonomika?’,“ popsala obavy Nancy Lanzaové příbuzná. Upřesnila, že švagrová mluvila o přípravě podle výzvy hnutí survivalistů, kteří jednotlivce nabádají, aby se připravili na ekonomický a sociální kolaps. Následovníci si mají opatřit zbraně a nastřádat jídlo.
http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/288076-matka-zabijaka-z-newtownu-byla-posedla-myslenkou-na-spolecenskou-apokalypsu.html
http://www.investicniweb.cz/fx-komodity/komodity/2012/12/19/clanky/jeremy-grantham-lidstvo-ceka-apokalypsa-biblickych-rozmeru/
Bylo by vhodné, aby se TT vyjádřil k současnému stavu ropných zdrojů. Mohl by si obhájit všechny ty minulé grafy a prognozy vzhledem k břidlicovým zdrojům.Nebo to byla dlouholetá marná práce…..
jeden z dokumentů pro seznámení se s blízkou budoucností … přístupný pro členy rodiny a známé příjemným českým dabingem
výhrady by samozřejmě byly, ale nedostatky v informacích jsou možná záměrem, aby dokument v reálných dopadech na naše životy příliš nešokoval…
dodo50
co to je za jehovistickou propagandu? Jak…”behem 1 minuty dojde uplně všude na zemi ropa?” Neni to blbost?
l
těžko říci, proč takové nesmysly… taky jsem to zaregistroval…. v čase 2.50 min. to vyzní ve smyslu zlomu ropy, pak konstuují hypoteticky že nastane okamžitý nedostatek, pak popisují zvětšující se nedostatek… těžko říci, jak to autor myslel… to jsou ty nedostatky (zda je to záměr či ne…)
Možná by se to mělo jmenovat Krtek a ropný zlom.
http://www.indexmundi.com/energy.aspx?product=oil&graph=production
Zdravím,
Mám dotaz trochu z jiného soudku, nenarazil jste někdo, kolik je přibližně EROEI v případě bioplynových stanic? Na českém webu toho mnoho k dispozici není a z toho mála co jsem našel to nevypadá moc dobře, obzvláště pokud vstupem jsou pouze rostlinné odpady. Řeším to v souvislosti s boomem výstavby podobných stanic, o kterých si myslím, že je to z energetického pohledu podobná hovadina jako fotovoltaické elektrárny a překvapuje mě, že se nikde nedá dohledat nějaké relevantní informace obsahující i jasná čísla. Jako vstupní energii bych pochopitelně považoval veškerou energii potřebnou k výstavbě a provozu (neustálé navážení a vyvážení materiálu v souvislosti s předpokládaným zvýšením cen paliv musí tuto energii prakticky neustále prodražovat). Co si o tom myslíte? Díky za názory.
http://oze.tzb-info.cz/biomasa/5610-historie-a-perspektivy-oze-bioplyn
z logiky věci vyplývá, že obecně z odpadu je EROEI vyšší, protože energie spotřebovaná na výrobu primárního produktu se z bilance vyřadí.
3 svíce za budoucnost. V.Cílek&kolektiv
Pokud se nepletu, sestupný trend se projevuje poklesem, nikoli nárůstem. Krásná zvonovitá křivka: http://www.aei-ideas.org/2013/02/us-had-largest-increase-in-oil-output-last-year-since-the-beginning-of-commercial-crude-oil-production-in-1859/#mbl Jen ten konec to trochu kazí.
Duraz na “annual increase”. Tj. mezirocne between 2011 and 2012. Taky na to “est.”. A spolu s tim est. se to v 2014 (pry = est.) dostane na 7.82 million barrels per day, the highest annual average level since 1988.
Na uroven v 1988.
takže blog je definitívne mrtvy…………..
Asi jsou už všichni unaveni čekáním.Stále se jakoby nic neděje pomalu si všichni zvykáme na menší provoz .Tu zdraží potraviny tu něco jiného.Ten přijde o práci tomu uberou na výplatě.Karavana jde dál a změny jen nenápadné.Tak jak to tu bylo dávno probráno.Stále je ale velký otazník,přijde opravdu šok a nebo ten nenápadný pokles (po schodech).Mimochodem jak je na tom produkce v současnosti.Nemá někdo nejaký zajímavý odkaz pro ostatní.
Těžko říct kde je pravda četl jste někdo od Thomase Golda The deep hot biosphere. Pokud by to byla pravda jen z 10% tak se ted třepou strachy všechny petrolejářské koncerny. Problém bude jinde, není problém vyrobit a to cokoliv za levný peníz je problém prodat, lidi šetří a trh je značně saturovaný.
V každým případě uvidíme, pokud se to začne kazit půjde to pomalu.
Mimochodem co si mylsíte o tomto:
http://www.vlezlej.cz/zahady/zahadna-stavba-v-obci-ptyc-majak-nebo-kryt
http://plzensky.denik.cz/galerie/ptyc-vystavba-relaxacni-centrum-121220.html
add Majak Ptyc – tady to vypada, ze Thon nebo Parabell si nasli bohatou milenku a 100%-ne realizuji svou survival vizi
/konec vtipu/
fakt je ten, ze mozna radsi bejt mrtvej nez prezivat v tomhle, proste kdyz jsou prachy bejvaj taky ruku v ruce kravsky napady…
inak soucasna “realita” je v mainstreanu docela k nalezeni, viz..
http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/301580-mnozstvi-co2-prekrocilo-symbolickou-rekordni-hranici-poprve-v-historii-lidstva.html
propaganda?
http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-evropa/c1-59862460-evropa-kvuli-bridlicnemu-boomu-v-usa-a-krachu-emisnich-povolenek-odstavuje-plynove-elektrarny
nastavene trendy zustavaji
http://www.denik.cz/ekonomika/nezamestnanost-ve-spanelsku-stoupla-na-novy-rekord-27-2-procenta-20130425.html
mozna bude lip co se exekutorske praxe tyka, na druhou stranu zakaz osiv, prodej vody, prodej deti, provokovani k valkam.. no dyk to ctete sami
apropo jak vam dupou kralici?
ja se chystam todle leto na vymenu strechy, kdo byste prijel na vypomoc, muzu dat adresu
lada
a prece se neco deje..
na podzim mi uniklo…
http://ekonomika.idnes.cz/tezba-plynu-a-ropy-na-vychode-cech-dlu-/ekonomika.aspx?c=A121004_1836439_hradec-zpravy_kol
noa ted to dorazilo na obecni urad, ze by chteli zacit vrtat
asi si brzo otevru benzinku
Zajímavé, uvidíme co bude dál
to KAREL: Relaxačné centrum?možno pre sadomaso….,vyzerá to ako pevnosť,alebo vazenie,bohvie čo je v podzemí